Viktnedgång och träning

Det finns så klart en mängd sätt för att gå ner i vikt och träning är en av de saker som kan hjälpa till att gå ner i vikt. Viktnedgång och träning är kanske det vanligaste som man sysselsätter sig med för att komma till sin idealvikt. Det gäller att se till så man får fart på fettförbränningen.

Så klart så är också den kost som man stoppar i sig av vikt och här så gäller det att träna så man inte blir vrålhungrig efteråt. När man tränat hårt så blir oftast resultatet hunger och de kalorier som man förbrände på träningen får man i sig igen genom den måltid man äter. Om du väljer att träna oftare och mindre intensivt så kan detta vara dig till hjälp för att gå ner i vikt.

Se till att skaffa dig utrustning för träning hem så du kan träna när som helst lusten faller på. Om du har redskap för att kunna träna hemma så behöver du inte planera så mycket för din träning utan du kan köra ett kortare pass på morgonen innan du kliver i duschen äter en hälsosam frukost och ger dig iväg på jobbet. Ett litet längre pass när du kommit hem och grytorna står på spisen och puttrar.

Intervallträning är något som ger bra resultat, se till att under din träning kortare perioder ökar så din puls kliver ordentligt upp. Det behöver inte vara långa stunder utan i intervaller. Om du är ute och promenerar så kan du maxa med lite sprint under kortare stunder för att sedan gå i vanlig takt igen. Om du går till och från arbetet så kan du med fördel ta det som ett träningspass när du går hem. Då kan du duscha när du väl är hemma.